You are here:   Home > Farum Trampolin Forening Nyheder > Kraftpræstation af Benjamin Kjær (springer i Haslev)

Kraftpræstation af Benjamin Kjær (springer i Haslev)

Vi har sakset følgende tekst fra GymDanmark. Nej, det er ikke sådan noget, vores springere bliver udsat for! Men vi kan tage de første spæde skridt - og hvem ved om de så kan udvikle sig ligeså flot i en mere eliterettet forening.

Kraftpræstation af Kjær ved European Games

Ved den netop overståede trampolin-konkurrence ved European Games, leverede danske Benjamin Salo Kjær (Haslev TT) sin hidtil bedste internationale præstation. Efter en fremragende indledende konkurrence, kvalificerede Kjær sig til finalen.

I et særdeles stærkt felt med blandt andre den forsvarende olympiske mester Uladzislau Hancharou, den forsvarende Europamester og vinderen af den seneste World Cup stod Kjær i finalen som én af de seks bedste (fra den rensede liste).

Med en rigtig god finaleøvelse sikrede Benjamin sig en sjette plads.  I finalen opnåede han ekstra 0,2 i vanskelighed, blandt andet for sin hoftebøjet out i stedet for sammenbøjet som 9. spring i kvalifikationens frie øvelse. Herudover har Benjamin også fået sat Miller ind som slutspring i denne sæson. Alt i alt en virkelig flot præstation som lover godt for fremtiden.

Benjamin Kjær om sin sjetteplads:

"Det var en kæmpe oplevelse at stå foran 8000 mennesker i en finale og fyre den af! Det kommer måske til at blive en af de største oplevelser jeg får. Er meget glad og taknemmelig for muligheden og vil selvfølgelig arbejde endnu mere, så der forhåbentligt kan komme noget metal med hjem til Danmark snart"

Læs hele pressemeddelelsen her